Alweer roestprobleem in Spillebad

De Problemen in het Spillebad stapelen zich op. Bezoekers klagen nu over vlekken op hun kledij door verroeste reling bij de bezoekerszone. "Dat wordt snel opgelost", zegt schepen Nathalie Muylle (CD&V). "Ondertussen hebben we een financieeljuridisch adviseur aangesteld voor de bouw van het nieuwe zwembad op schiervelde. Want de tijd dringt."

De voorbije jaren baarde het oude Spillebad het bestuur heel wat zorgen. Er was een waslijst aan mankementen, zoals loskomende tegels en een roestende glijbaantrap. Nu duikt er een nieuw probleem op. “Enkele weken geleden woonden we de zwemles van onze zoon Jess bij”, vertelt het Ardooise koppel Steve Lagrange en Kemberly Van Severen. “Onze andere zoon Nathan leunde tegen de reling van de bezoekerszone. Zijn kleren zaten vol roestvlekken. We stapten naar de uitbaatster van de cafetaria. Zij vertelde dat we niet de eersten waren met vlekken op de kleren. Ze raadde ons aan een mailtje te sturen naar de stad. Tot nu toe kregen we geen antwoord. Het gaat ons niet om die verpeste kledij, maar om het feit dat het zwembad er slecht bij ligt. Ondertussen hangt er wel een waarschuwend briefje.”

Droogkuis

Schepen Nathalie Muylle (CD&V) neemt maatregelen. “Als er kosten zijn omdat de kledij naar de droogkuis moest of niet hersteld kan worden, is het logisch dat de stad tussenkomt. De reling zal ook aangepakt worden. Vanaf volgende week maandag is het Spillebad drie weken dicht voor het jaarlijkse onderhoud. Op 29 juni heropent het Spillebad en tegen dan moet ook die verroeste reling hersteld zijn.”

Toch dringt de tijd voor het nieuwe zwembad op Schiervelde, dat eind 2018 moet af zijn. Het stadsbestuur nam daarvoor een cruciale eerste stap. “We hebben een financieel-juridisch adviseur voor de bouw van het nieuwe zwembad aangesteld”, vertelt schepen Muylle. “Die moet tegen eind dit jaar een goed lastenboek klaar hebben. We gaan dit jaar ook gesprekken aanknopen met sportclubs om in kaart te brengen wat dat nieuwe zwembad nu precies moet worden. Hoeveel baantjes? Welke extra recreatie? Dat moet eind dit jaar uitgeklaard zijn, zodat we volgend jaar een private partner kunnen zoeken voor het project. Bedoeling is in 2016 het nieuwe zwembad aan te besteden en de vergunningen rond te krijgen. In 2017 moeten we kunnen starten met de bouw en anderhalf tot twee jaar later moet het nieuwe zwembad op site Schiervelde een feit zijn”, besluit de schepen.