Spillebad in Roeselare krijgt woonfunctie, vipparking Schiervelde mogelijk

Tegen halfweg 2018 moet het nieuwe zwembad er staan aan de expo Hallen in Roeselare. Ondertussen is de stad volop bezig met de toekomstige bestemming te bekijken.  "We zijn sowieso van plan om het zwembad te verkopen", vertelt schepen Nathalie Muylle. "Daarbij is de bestemming nu eerder voor sport, maar is het de bedoeling om het ruimtelijk uitvoeringsplan aan te passen zodanig dat de mogelijkheden breder worden."

"Daarbij bekijken we niet alleen het Spillebad, maar willen we werk maken van de uitrol van de hele site met ook de Heilig Hartkerk en De Spil.  Bedoeling is dat er in de toekomst wellicht een woonfuctie komt", klinkt het.  "Tot 2018 blijft het zwembad zowieso open, dus we hebben nog twee jaar om de mogelijkheden te bekijken."

Voor de site Schiervelde, waar tal van parkeerplaatsen verdwijnen, zou er mogelijk geopteerd worden voor een extra niveau op de huidige vipparking achteraan de hallen, om het verlies te compenseren.  De stad bekijkt ook nog andere pistes op de site.

Bron: Krant van West-Vlaanderen (1 dec 2015)

Bron foto: Het Nieuwsblad (2 dec 2015)