Vlaams geld voor ontwikkeling GLS-site

Het stadsbestuur van Roeselare krijgt van het Stedenfonds 150.000 euro voor het aanstellen van een ontwerper die een plan moet opmaken voor de GLS-site.  In 2013 hoopt het bestuur 600.000 euro subsidies in de wacht te slepen, zodat in 2014 werk kan gemaakt worden van een polyvalente zaal, repititieruimte en een stek voor culturele verenigingen op de site op de Beversesteenweg.

In mei kocht het stadsbestuur de toegangsweg tot de GLS-site en keurde de gemeenteraad de overeenkomst goed om de rest van de site ook aan te kopen.  Het bestuur wil er een polyvalete zaal creëren die ook gebruikt kan worden als fuifzaal, ruimte voor het stadsarchief, het depot voor uithuiszettingen, cultuurverenigingen, ... Hierbij krijgt de stad nu een financiëel duwtje in de rug.

Schepen Nathalie Muylle: "Van het Stedenfonds krijgen we 150.000 euro voor het ontwerp van de site.  We moeten een ontwerpbureau aanstellen dat de verschillende mogelijkheden van de site uittekent.  Op basis hiervan moeten we een uitvoeringsplan maken waarbij prioriteit gegeven wordt aan een polyvalente zaal, repetitieruimte en ruimte voor culturele verenigingen.  In 2013 moeten we deze opdracht dan gunnen om nog 600.000 tot 700.000 euro van het Stedenfonds te kunnen krijgen.  De eigenlijke uitvoering van de werken plannen we in 2014."